d) pont: Az intézmény munkájával összefüggő külső értékelés, az ÁSZ részéről ellenőrzés, a köznevelési alapfeladattal kapcsolatos vizsgálatok, ellenőrzések nem történtek.
f) pont: 2019. május 7-én az intézményi tanfelügyelet a következő megállapításokat tette az intézményre vonatkozóan:
1. Pedagógiai folyamatok
A kompetencia értékelése:
Fejleszthető területek:
Nem jelölt meg a bizottság.
Kiemelkedő területek:
A Bázisintézményi cím elnyerése és szakmai programjának működtetése a jó gyakorlatok, az innováció megosztásának kiemelkedő módja az intézményi és a tágabb szakmai környezetben is. Az intézmény stratégiai és operatív dokumentumainak koherensek, szervesen egymásra épülnek, kialakításukat az intézményvezetés a nevelőtestület bevonásával végzi konkrét szempontrendszer mentén. A tervezés és megvalósítás folyamatában építenek a külső és belső partnerek elvárásaira. Kiemelkedő az intézmény közösségépítő és hagyományőrző tevékenysége iskolai és települési szinten is, a programok nagy része szervesen kapcsolódik az oktató-nevelő munka Pedagógiai programban meghatározott fő profiljaihoz. Magas szintű tanulmányi munka biztosított, ami az eredményekből nyomon követhető (nemzetiségi oktatás, emelt szintű ének zene-oktatás, DSD I. és versenyeredmények a kiemelt területek.
2. Személyiség- és közösségfejlesztés
A kompetencia értékelése:
Fejleszthető területek:
Az integráció megvalósításához szükséges befogadó attitűd, módszertani képzettség és gyakorlottság nem megfelelő szinten tapasztalható . Az egyéni fejlesztési tervek megvalósításához szükséges módszertani képzettség kialakítása tervek szintjén van jelen.
Kiemelkedő területek:
A német nemzetiségi oktatás és az emelt szintű ének-zene oktatás területén sok programot szervez az intézmény, melyeket a Pedagógiai program és az éves Munkaterv rögzít. (Kórusfellépések kerületi, területi és iskolai programok, Márton nap, Szüreti felvonulás, Farsangtemetés, Erntedankfest ...) Ezek hatékonyan szolgálják a személyiség- és közösségfejlesztési célok és feladatok megvalósítását, a tanulók identitásformálását. Az Ökoiskolai program koncepciója és a hozzá kapcsolódó tevékenységek, (pályázatok, tanulói programok) organikusan vannak jelen, hatékonyan hozzájárulnak a tanulók környezettudatos szemléletének kialakításához
3. Eredmények
A kompetencia értékelése:
Fejleszthető területek:
Nem jelölt meg a bizottság fejleszthető területet.
Kiemelkedő területek:
Az OH méréseken a tanulók évek óta jó eredményeket érnek el. Az iskola fő profiljához tartozó tantárgyak, a német nemzetiségi és az emelt szintű ének-zene oktatás eredményes, melyet a mérési eredmények, nyelvvizsgák, versenyeredmények, sikeres kórusszereplések és minősítések is bizonyítanak. A tanulókövetésnek kialakult rendje, eljárása van. A felvételi eredményeket évekre visszamenőleg tanulónként archiválják. Intézménylátogatások alkalmával is meggyőződnek a tanulók további tanulmányi munkájáról.
4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció
A kompetencia értékelése:
Fejleszthető területek:
Nem jelölt meg a bizottság fejleszthető területet.
Kiemelkedő területek:
A szakmai közösségek vezetőinek hatás- és jogkörét az SZMSZ és a munkaköri leírások egyértelműen szabályozzák, működésük a szabályzatnak megfelelő. A munkaközösségek vezetői aktívan részt vesznek a pedagógiai folyamatok megvalósításának ellenőrzésében, értékelésében az SZMSZ-ben rögzítettek szerint. Aktív résztvevői a pedagógiai tudásmegosztásnak. Kihasználják a Bázisintézményi program lehetőségeit intézményen belüli tudásmegosztásra is, a munkaközösségeken belül aktív a tapasztalatok, dokumentumok átadása.
5. Az intézmény külső kapcsolatai
A kompetencia értékelése:
Fejleszthető területek:
Nem jelölt meg a bizottság fejleszthető területet.
Kiemelkedő területek:
A pedagógusok és a tanulók az éves munkatervvel és a kerületi felkérésekkel összhangban rendszeresen részt vesznek a különböző helyi/regionális rendezvényeken, számítanak nívós produkcióikra.
6. A pedagógiai munka feltételei
A kompetencia értékelése:
Fejleszthető területek:
Nem jelölt meg a bizottság fejleszthető területet.
Kiemelkedő területek:
Az intézmény német nemzetiségi tárgyakat tanító pedagógusai törekszenek az nkt. előírásaival összhangban a német nemzetiségi tanítói és tanári végzettség megszerzésére, ez a Továbbképzési és Beiskolázási tervben nyomon követhető. A jó gyakorlatokat szívesen megosztják, kiváló példája ennek a sikeresen működtetett bázisintézményi program.
7. A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés
A kompetencia értékelése:
Fejleszthető területek:
Nem jelölt meg a bizottság fejleszthető területet.
Kiemelkedő területek:
Nem jelölt meg a bizottság kiemelkedő területet.